Przejdź do treści

Audio player

"Katarzyna Musial's technique is brilliant, her tone beautiful, sonorous but never harsh, with a great variety of touch, color and nuance. She had made the idiomatic rhythms and inflections of the Dances (A. Ginastera) completely her own, and projected both fiery temperament and songful lyricism."

Edith Eisler
New York Concert Review, 2011


"... Katarzyna Musial's blazing technique on this dificult work (Preludes by O. Messiaen) could have been recorded and marketed ..."

Richard Lynde
Register-Pajaronian, CA, 2002


(...) The pianist entered with fluency and ease into the ethereal harmonic colors of the French master. The second Prelude was shimmering and brilliant; I would love to hear Ms. Musial perform all the Messiaen Preludes, as she has a natural affinity for this music.

(...)What I liked about Ms. Musial’s interpretations, though, was that she plumbed the Bukoliki’s emotional depths, imbuing them with warmth. It is good to remind listeners that small pieces can carry large emotions and she did just that.

(...)“Il Vecchio Castello” was wonderfully evocative; “Tuileries” was vividly detailed; and “Ballet of the Unhatched Chicks” was a pure delight, fleet-fingered and energetic.

Rorianne Schrade
New York Concert Review, 2011


"Katarzyna Musial’s prodigious digits and tonal massiveness were impressive and appropriate for the driving, moto perpetuo called for in the Allegro Molto in Henryk Górecki’s two movement Concerto for Piano and Strings"

Harris Goldsmith
New York Concert Review 2012


"Musial is a major talent, blessed with an astounding technique and an interpretive panache..."

"Lutoslawski’s Bukoliki danced with joyous abandon, the pensive middle section adding piquant contrast. And Musial found the moody edge and embryonic originality beneath the Chopin and Bartok influences in Henryk Gorecki’s Opus 1, the Four Preludes."

"Most impressive was her Spanish set. The pianist romped through piano works by Ginastera, Lecuona and Turina with swaying rhythms, elastic rubato and dazzling bravura."

Lawrence A. Johnson
Chicago Classical Review, 2013


  • Biografia
  • Dyskografia
  • Koncerty
  • Galeria
  • Kontakt

Biografia

Polska pianistka Katarzyna Musiał, obecnie rezydująca w Kanadzie to - zdaniem Chicago Classical Review -„wielki talent obdarzony zdumiewającą techniką i interpretacyjną błyskotliwością”, koncertuje jako solistka, kameralistka, a także z orkiestrami w Ameryce Północnej, Europie i Azji. New York Concert Review określił jej grę jako „czystą rozkosz... cudownie przedstawioną... przejrzyście precyzyjną… interpretację, która sięgała emocjonalnej głębi przy harmonijnej kolorystyce”. Według Beijing Press Katarzyna Musiał to „pianistka, która oczarowuje swoich słuchaczy olśniewającą grą”. Dyrygent orkiestry New York Camerata Richard Owen uważa ją za jedną z najznakomitszych pianistów, jakich kiedykolwiek miał zaszczyt usłyszeć.

Katarzyna Musiał, należąca do elitarnego grona Artystów Steinway zdobyła pierwszą nagrodę na Bradshaw & Buono International Piano Competition (Nowy Jork, 2011), ponadto jest laureatką III Międzynarodowego Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej im. Krzysztofa Pendereckiego (Kraków), Kay Meek Competition (Vancouver), Nagrody im. Albana Berga przyznanej za najlepsze wykonanie jego utworów (Wiedeń) oraz Nagrody im. Philipa Cohena dla wyróżniającego się instrumentalisty (Montreal).

Ostatnie ważniejsze wydarzenia w karierze pianistki to: debiut w Carnegie Hall, trasa koncertowa po siedmiu największych chińskich miastach, występy na Olimpiadzie Zimowej w Vancouver, Międzynarodowym Festiwalu Beethovenowskim w Chicago, Festiwalu Tempietto w Rzymie i Festiwalu Music in the Mountains w Kalifornii; jako solistka koncertowała także z New York Camerata, Chicago Prometheus Chamber Orchestra, Toronto Sinfonietta, Orchestre Symphonique de L’Isle, McGill Chamber Orchestra, Ensemble Arkea oraz z Bielską Orkiestrą Kameralną na Inauguracji Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Jana Sebastiana Bacha. Jej nowy album “Come dance with me” wydany przez wytwórnię Meridian Records otrzymuje bardzo pochlebne recenzje i jest grany w ponad stu stacjach radiowych, w tym w BBC (Wielka Brytania), CBC (Kanada), WQXR, WFMT (USA). Ponadto płyta została wybrana "CD of the week" WGBH w Bostonie i "Download of the week" KDFC w San Francisco.

Lynn Rene Bayley w recenzji dla Fanfare Magazine pisze: „To niezwykła, zaskakująca i zachwycająca płyta... zagrana z niezwykle rzadko występującym połączeniaem energii i elegancji. Ten rodzaj pianistyki, jaki prezentuje artystka stał się rzadkością w dzisiejszym szablonowym i napędzanym konkurencja świecie… to niezwykle fascynujący i przyjemny album bez wątpienia znakomitej artystki.” A Jerry Dubins podkreśla: „Katarzyna Musiał udawadnia, że artysta ma możliwość przekazania charyzmy poprzez swoją grę. Potrafiła dokonać tego, że każdy z utworów na płycie od początku do końca wciągał mnie, lub, jeśli wolicie, zniewalał - dzięki magicznemu, magnetycznemu sposobowi gry ...Polecam nowy album Katarzyny Musiał z z wielkim entuzjazmem.”

Katarzyna Musiał jest współzałożycielką i dyrektorem Festivalu Stella Musica, promującego kobiety w muzyce. Inauguracyjny koncert odbył się 13 marca 2015 r. w Montrealu.

Katarzyna Musiał zachwyca publiczność repertuarem, który obejmuje wiele różnych stylów od baroku do współczesności. W ramach zainteresowań muzyką komponowaną obecnie wykonywała utwory awangardowego kompozytora Jay Sydemana i miała światową premierę dedykowanej jej 35 minutowej suity fortepianowej "Nevada County Epitaphs" skomponowanej przez Marka Vance na festiwalu Music in the Mountains w Kalifornii.

Artystkę można było usłyszeć w wielu audycjach radiowych w Kanadzie i USA, między innymi w transmitowanym na cały świat recitalu w studio radia WFMT w Chicago. Wystąpiła też w programach telewizyjnych POLTV w Vancouver, CJNT w Montrealu, OMNI w Toronto, Polvision TV w Chicago, TV-Polsat i TV Polonia oraz w Chinach.

Katarzyna Musiał brała udział w Casalmaggiore International Festival we Włoszech; Gold Country Piano Institute w Kalifornii; Academie musicale de Villecroze - Piano in the XX Century we Francji; X i XI Internationale Sommerakademie Prag, Wien, Budapest w Austrii oraz The International Music Festival w Paryżu. Występowała między innymi w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Filharmonii Krakowskiej, Chan Center w Vancouver, Elizabeth Bader Theater w Toronto i Pollac Hall w Montrealu oraz w Weill Recital Hall w Nowym Jorku.

Katarzyna Musiał ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie profesora Stefana Wojtasa, uzyskała Artist Diploma w Academy of Music w Vancouver pod kierunkiem profesora Lee Kum-Singa oraz Diploma in Advanced Music Performance Studies na Uniwersytecie Concordia w Montrealu w klasie profesor Anny Szpilberg i Philipa Cohena, który pozostaje jej artystycznym doradcą. Ponadto odbyła staż artystyczny w prestiżowym kanadyjskim ośrodku Banff Center. Pracowała z takimi artystami jak Anton Kuerti, Paul Goulda, Piers Lane.

Artystka jest stypendystką Mrs. Cheng Koon (S.K.) Lee Scholarship, Conseil des art et lettre du Québec – Vivacité Montréal, the Banff Centre, Vancouver Chopin Society oraz Polskiej Fundacji Społeczno-Kulturalnej w Québec'u

"…kiedy gram, staram się wydobyć duszę muzyki, która mnie inspiruje i przekazać moim słuchaczom jej naturalne piękno i głębokie uczucia… "